La formación de educadores: El debate internacional

Authors

  • Ermilo J. Marroquín-De La Fuente CREFAL Author

Keywords:

Education, adults, training, educators, debate, international, Latin American, period 1979-2003

Abstract

This paper focuses in the way the subject of the Training of adult Educators has been treated in the international debate and its repercussion in Latin America and the Caribbean from 1979 to 2003. Thus, the chronological debate in Latin American the worldwide and regional scope is approached parallelly, through main meetings in both geographic contexts. The follow up exercise allows to emphasize the importance (or the lack of it ) that has been given to the training of adult Educators in the last quarter of the 20th Century and consequently, counting with the necessary retrospective so that we can appreciate its present condition.

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Author Biography

  • Ermilo J. Marroquín-De La Fuente, CREFAL

    Director de Investigación y Evaluación del CREFAL. Ingeniero Químico por la Universidad de Nuevo León. Doctor en Matemáticas por la Eidgenössische Technische Hochschule, Zürich, Suiza. Maestro en Matemáticas por la Universidad Autónoma Metropolitana. Profesor fundador de la misma universidad. Funcionario fundador del CONACYT.

References

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Published

2004-01-01

Issue

Section

Artículos y ensayos

How to Cite

La formación de educadores: El debate internacional. (2004). REVISTA INTERAMERICANA DE EDUCACION DE ADULTOS , 26(1), 89-129. https://rieda.crefal.edu.mx/index.php/rieda/article/view/256